Interaktivní plány dopravy jako marketingový nástroj? Rozhodně! (I. část)
Následujících pár řádků je určeno těm, kteří vlastní Interaktivní plány dopravy (IPD) a také těm, kteří o nich prozatím pouze uvažují. Vám všem chceme poradit několik tipů, které z IPD druhé generace udělají efektivního marketingového pomocníka. Ušetříte peníze za marketing a propagaci.
Spojujte informace na vašem webu s IPD
Když cestující informujete o nově zakoupené tramvaji nebo změnách v jízdním řádu, ukažte jim také, na které lince novou tramvaj uvidí a kterých linek a zastávek se změny v jízdním řádu týkají. „Viděti v mapě“ je dnes zkrátka trend.
Propojení jakýchkoliv informací na vašich stránkách s IPD formou hypertextového odkazu je první možnost atraktivní propagace. Uživateli stačí kliknout na text, název zastávky nebo označení linky. Jedním pohybem prstu se tak v plánu dostane ke konkrétnímu objektu, aniž by ho musel složitě vyhledávat. Odkazovat tímto způsobem můžete na zastávky i linky.
Zde je vidět, která slova mohou být hypertextovým odkazem (Zdroj textu:www.kodis.cz). Na jednom z nich je demonstrován přímý přechod do IPD k zastávce Hrabová. Kontaktujte nás pro správný tvar odkazu už dnes a začněte okamžitě využívat jeho výhody.
Nabídněte cestujícím přesně to, co chtějí vidět
Znáte tu nepříjemnou situaci, kdy voláte do velké instituce, neznáte telefonní číslo pana Jégrmajstra a tak vytáčíte ústřednu? A co když paní na ústředně číslo telefonu pana Jégrmajstra také nezná a přepojí vás k jeho kolegovi na stejné oddělení?! Ten se už snad pokusí úspěšně přesměrovat hovor a konečně tedy zazvoní správný telefon ve správné kanceláři. Jenže po 10 minutách volání zjistíte, že je pan Jégrmajstr mimo kancelář a vy musíte zavolat druhý den znovu. Pomohlo by vám, kdybyste znali číslo přímo do kanceláře našeho virtuálního pana Jégrmajstra?
Stejná situace totiž může nastat i v plánech. Aby se lidé naučili používat IPD, musí znát způsob, jak je spustit. Vy jim ale můžete nabídnout odkaz přímo do plánu, který chtějí zobrazit a vyhnout se syndromu pana Jégrmajstra. Cestující nemusí spouštět plán regionálních linek, aby se „proklikali“ do IPD městské dopravy, což by je zajisté zdržovalo a obtěžovalo. Odkažte je přímo tam, kam chtějí.
Například Interaktivní plán dopravy Moravskoslezského kraje spustíte zadáním adresy
http://odis.planydopravy.cz. Z krajské úrovně se můžete díky propojení IPD dostat do městských doprav. Ale když si cestující chce naplánovat trasu v Ostravě, dejte mu možnost rovnou zapnout plán ostravské dopravy na
http://ostrava.planydopravy.cz .
Oddechněte si s video vizitkou DPMO, a.s. (Zdroj:www.dpmo.cz)