Miniseriál o inovaci plánů veřejné dopravy
Přečtěte si o možnostech kartografické komunikace provozovatelů veřejné dopravy s cestujícími. Máme lék na často neaktuální mapy a schémata. Pojďte se s námi zamyslet nad důvody, kvůli kterým lidé dávají přednost cestování v autě před MHD. Mají dopravní podniky sílu na skutečně konkurenční postoj vůči automobilové dopravě? Mají dostatek prostředků a mohou doufat ve zdárný výsledek? Chcete se dozvědět o technologických novinkách, které nejrůznějšími způsoby poskytují praktické informace pro cestující?
Odběr seriálu do vaší emailové schránky
Všechna čísla miniseriálu zasíláme emailem registrovaným uživatelům. Chcete další číslo dostat do schránky i vy? Napište nám na miniserial[at]planydopravy.cz.
Seznam dostupných dílů
-
1. díl: Komunikace s cestující veřejností … proč a jak?
Veřejná doprava (VD) to nemá u cestujících jednoduché. I když existují objektivní argumenty hovořící ve prospěch tohoto způsobu přepravy, lidé ji mnohdy používají buď jen ze zvyku a nebo ji nepoužívají vůbec, protože dají přednost pohodlnějšímu cestování v automobilu. Nyní se tedy nabízí otázka: Mohou provozovatelé veřejné dopravy přimět lidi k tomu, aby začali přemýšlet moderním způsobem a nabídnout jim přitom své služby? Určitě ano. Vedle současné inovace vozových parků, budování integrovaných dopravních systémů je to také komunikace s cestujícími. A právě to je náplní prvního vydání mini seriálu ...
-
2. díl: Jak často aktualizujete obrázková schémata a plány?
Slovo „aktuální“ a jeho synonyma jsou v dnešním mediálním a digitálním světě velmi důležitá, ať se nám to líbí nebo ne. A to téměř ve kterékoli oblasti. Pokud se jedná o noviny, nikdo nechce číst staré zprávy. Pro řidiče autobusu je rozhodující aktuální stav motorového oleje a aktuální pokyn dispečera. Lze tedy konstatovat, že aktuální trend je být aktuální. A to platí také v případě ...
-
3. díl: Interaktivní plány dopravy jako marketingový nástroj? Rozhodně! (I. část)
Následujících pár řádků je určeno těm, kteří vlastní Interaktivní plány dopravy (IPD) a také těm, kteří o nich prozatím pouze uvažují. Vám všem chceme poradit několik tipů, které z IPD druhé generace udělají efektivního marketingového pomocníka. Ušetříte peníze za marketing a propagaci.
-
4. díl: Interaktivní plány dopravy jako marketingový nástroj? Rozhodně! (II. část)
Nabízíme vám druhou část tipů pro zvýšení efektivity Interaktivních plánů dopravy od firmy SmartGIS s.r.o. ve váš prospěch. Nejprve se zaměříme na způsob, díky kterému cestující budou snadno spouštět plány. Dále se budeme věnovat problému srozumitelnosti aplikace a strachu uživatelů ji používat. Na závěr pak zmíníme atraktivní plochu určenou pro prezentaci majitelů Interaktivních plánů dopravy.
-
5. díl: Z domu do domu bez obav
Většina z nás by řekla, že veřejnou dopravou cestuje ze zastávky do zastávky. Ve skutečnosti však cestujeme z místa do místa. Tím místem je většinou adresa domu, bytu, kanceláře, obchodního centra, výstavy, … Nabídněte plánování spojení z domu do domu vašim cestujícím i vy! Máme pro vás řešení, které moc nestojí a přinese velký užitek.
-
6. díl: Autem nebo tramvají, ... Jak se rozhodnete?
V druhém čísle miniseriálu jsme vás informovali o exkluzivní službě, díky které jsou interaktivní plány stále aktuální. Určitě je dobré mít přehled o mimořádnostech, které cestujícím mohou cestu znepříjemnit. Proto jsme využili skvělého ...
-
7. díl: Atraktivita objektů cestovního ruchu, dostupnost zastávek, vytíženost linek a další vlastnosti v tematických mapách
V sedmém čísle vás chceme informovat o tematickém zobrazování schémat a map linek veřejné dopravy, cyklotras, bodů zájmů a dalších objektů. V našich mapách totiž umíme použít kartografickou techniku, která ...
MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.