Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Krize železniční dopravy ve Středočeském kraji

V posledních dnech rezonoval mezi drážní i nedrážní veřejností plán současného vedení Středočeského kraje na úplné zrušení nebo výraznou redukci provozu na devíti železničních tratích v kraji. Tento článek má za cíl si zodpovědět, zda je tento krok opravdu nutný, a nastínit alternativní řešení současné neutěšené situace. Úvod První spekulace o rušení vlaků ve Středočeském […]

V čínském okrese Qiubei byl 15. 5. 2021 otevřen nový tramvajový systém

V čínském okrese Qiubei byl 15. 5. 2021 otevřen nový tramvajový systém. Qiubei je malý okres prefektury Wenshan (provincie Yunnan) s populací přibližně 663 000 obyvatel, který se nachází 185 km jihovýchodně od Kunmingu a 70 km severně od města Wenshan, správního centra prefektury Wenshan. Trať je dlouhá 14 km a je na ní 10 […]

21 let od rušení tratí v Polsku

Letos si připomínáme 21 let od největší vlny rušení železničních tratí v Polsku. Obyvatelé mnoha regionů dodnes pociťují nepříjemné následky.  3. dubna 2000 polské státní dráhy PKP ukončily provoz na železničních tratích o celkové délce 1028 km. Byl to největší škrt v novodobé polské historii. Uplynul jediný den a statisíce Poláků ztratily spojení se světem. […]

Pro veřejnost se 25. 4. 2021 otevřelo nové metro ve městě Tchaj-čung na Tchaj-wanu

Pro veřejnost se 25. 4. 2021 otevřelo nové metro v Tchaj-čung na Tchaj-wanu. Metro bylo otevřeno pro zkušební jízdy již 16. 11. 2020 ale do plného oficiálního provozu až 25. 4. 2021. Na seznam systémů metra po celém světě bylo znovu přidáno další město: První linka v Tchaj-čung, druhém největším městě na Tchaj-wanu s přibližně […]

V centru ruského Permu otevřeli 16. 1. 2021 novou tramvajovou trať

V centru ruského Permu otevřeli 16. 1. 2021 novou tramvajovou trať. Trať vede ze zastávky Dinamo do zastávky Dvorec Sporta Orljonok. Délka trati je 1 km. Aktuálně po nové trati jezdí tramvajové linky č. 6 a 11. Poprvé za 50 let byla v ruském Permu (Пермь) postavena a uvedena do provozu nová tramvajová trať. Nový […]

Nový vývoj kolem konzervace dráhy

Režisérka dokumentárního filmu Záhada lokálek Andrea Primusová natočila tři rozhovory ohledně zde již zmiňovaného návrhu zavedení konzervace dráhy do zákona o drahách, která by mohla mít velmi negativní vliv na železnici v Česku v podobě rušení mnoha méně využívaných lokálních tratí. Dozvíte se názory příznivců i odpůrců tohoto návrhu, reakce krajů a i některých poslanců. […]

Ministerstvo dopravy lže o konzervaci dráhy

V posledních dnech vyvolal značnou diskuzi návrh poslance Martina Kolovratníka (ANO) o zavedení institutu tzv. konzervace dráhy. Návrh by znamenal, že pokud po trati projede méně než 1500 osobních a 12 nákladních vlaků za rok, nebude mít vlastník dráhy povinnost udržovat trať provozuschopnou. Nyní se Ministerstvo dopravy (MD) pokouší uklidnit znepokojenou veřejnost, ale pomocí nepravdivých […]

Neomezená likvidace regionální železnice? ANO…

S železnou pravidelností již řadu let, prakticky od začátku svého působení, se pokouší Správa železnic SŽ(DC) prostřednictvím různých politických struktur (vzpomeňme například období Věcí veřejných a Víta Bárty) prosadit legislativní změnu, která umožní „opuštěné lokálky zakonzervovat“. Respektive vytrhat koleje a vybudovat cyklostezku za peníze Evropské unie. Aktuálně se takovou novelu Zákona o drahách snaží prosadit […]

Modely IMIS

Jistě jste si všimli záhadné značky IMIS, která se objevuje u některých atraktivních verzí modelů. Tuhle značku má na starosti Michal Isakov. Přehled modelů – úpravy: Novinkou jsou vlastní Michalovy konstrukce, jako prvotinu si vybral autobusy a trolejbusy Solaris Urbino resp. Trollino IV. generace. Doufáme, že se Vám naše modely budou i nadále líbit. Kompletní […]

V čínském městě Mengzi otevřeli 1. 10. 2020 nový tramvajový systém

V čínském městě Mengzi otevřeli 1. 10. 2020 nový tramvajový systém. Hongheská tramvaj (Chinese: 红河有轨电车) je tramvaj jezdící ve městě Mengzi, v Prefektuře Honghe v provincii Yunnan v Číně. Kolejová vozidla dodal CRRC Nanjing Puzhen . [1] Stavba byla zahájena 6. srpna 2015. [2] Projekt se zpozdil. Testování začalo 21. září 2020. [3] První linka byla oficiálně otevřena pro veřejnost 1. […]

Ukončení provozu na trati do Prachovic

Related Images: [See image gallery at dopravni.net]

SŽ(DC) to s likvidací lokálek myslí vážně

Ačkoli na tratích provozovaných podle předpisu SŽ(DC) D1 se stávají nehody skoro denně (naposled dnes ve Kdyni), nikdo s tím nic nedělá, ale jedna jediná tragická nehoda na trati D3 vyvolala absolutní hysterii v podobě maximálních snah omezit (zrušit) provoz na mnoha lokálkách. Skoro to vypadá, jako by SŽ(DC) přesně na tohle čekalo, aby mohlo […]

V hlavním městě Bulharska Sofii otevřeli 26. 8. 2020 třetí linku metra

V hlavním městě Bulharska Sofii otevřeli 26. 8. 2020 třetí linku metra. Trasa je dlouhá 8 km a je na ní 8 stanic. Vede ze stanice Krasno Selo do stanice Hadzhi Dimitar. Odhaduje se, že bude přepravovat až 60 000 lidí denně. Cesta z konečných Hadži Dimitar a Krasno Selo do centra města potrvá cestujícím […]

Nanočástice v dopravě

Nanočástice jsou částice natolik malé, že dokáží proniknout i do buňky v těle. Jsou naprosto nezadržitelné žádnými rouškami, plynovými maskami ani jinými prostředky. V současné době se nejvíce mluví o tomto fenoménu v souvislosti lidmi záměrně vyráběnými nanočásticemi v oblasti elektroniky a zdravotnictví. O čem se mluví méně jsou nanočástice vznikající samovolně. Největším problémem nanočástic […]

Další snaha SŽ(DC) o likvidaci lokálek?

Jak je už dobrým úřednickým zvykem (a obzvlášť na dráze), problémy se rády řeší způsobem: zrušme zdroj problému a bude po problému. Takhle stručně by se dal shrnout poslední návrh SŽ(DC), jak řešit nehody na lokálkách. Přitom lokálky nejsou zdaleka největším „zdrojem“ nehod na železnici. Naprostá většina nehod připadá na zabezpečené tratě. Absolutně největší procento […]


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.