Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Tento příspěvek je 2. částí z 2 článků PřerovNápad na stavbu nových železničních zastávek v Přerově je poměrně staršího data. První myšlenky se objevily spolehlivě už před rokem 1989 (snad už v 70. létech minulého století), tehdy však byla šance na jejich realizaci minimální. Bylo to v podstatě i oprávněné, protože nejvhodnější možnou lokalitou (Předmostí) procházel první hlavní tah na […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Tento příspěvek je 1. částí z 2 článků PřerovNěkolik uplynulých let se intenzivně zabývám železniční osobní dopravou na Přerovsku, kde jsem se narodil a řadu let zde žiju. Téma je to velmi zajímavé, protože mj. odkrývá problematiku, o níž se téměř nikde nemluví. Je to problematika schopnosti hlavních konvenčních železničních tratí řešit dopravní obsluhu regionů. Nejdříve je […]

Rating: 5.0/5 (4 votes cast)

Přeprava jízdních kol po železnici

Po české železnici se přepravuje stále více cyklistů. Kombinace kola a vlaku má značné množství výhod, oba dopravní prostředky se ideálně doplňují. Na kole lze dojet na kratší vzdálenost téměř všude, včetně center měst, chráněných oblastí nebo lesních pěšin – tam má kolo daleko větší dosah než auto. To co mu chybí je schopnost jízdy vyšší […]

Rating: 4.5/5 (2 votes cast)

Veřejná doprava Vysočiny

Na začátku roku unikly některé návrhy změn jízdních řádů, ke kterým má dojít v souvislosti se zavedením nového IDS na Vysočině. Tento článek má za cíl stručně popsat navrhované změny a jejich dopady. Tyto návrhy by měly být uvedeny v platnost s jízdním řádem 2018/2019. Tratě 212 a 230 Stávající stav Na trati jezdí ve dvouhodinovém intervalu rychlíky Brno – […]

Rating: 3.7/5 (12 votes cast)

Co opravdu zaznělo tentokrát na konferenci ve Vendryni?

Tak jako pravidelně každý rok na podzim, konala se i letos Mezinárodní odborná konference na téma železniční dopravy, kterou pořádaly České dráhy a Univerzita Pardubice společně s dalšími partnery. Tentokrát na téma Cestující v přepravním procesu a místo konání byla zvolena Vendryně. Minulý ročník se konal v Lounech a pojednává o něm jeden z předchozích článků. Vcelku podrobnou reportáž tentokrát přinesl server Vlaky.net, a proto […]

Rating: 4.6/5 (20 votes cast)

V Americkém městě Cincinnati otevřeli 9. 9. 2016 nový tramvajový systém

Tramvaje byly hlavní formou veřejné dopravy ve městě Cincinnati  ve státě Ohio na konci 19. a na začátku 20. století.  První elektrické tramvaje začaly fungovat v roce 1889. Systém měl délku 357 km a ročně přepravil 100 milionů cestujících. Systém byl uzavřen v roce 1951. Od 20. let 20. století se zde budovalo metro, které však nikdy nebylo dokončeno. 9. září 2016 byl uveden […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Přerovská doprava v rukách dopravních „odporníků“

V Přerově máme jak známo “moderní” autobusové nádraží, financované z peněz EU. Chytrá hlava rozhodla, že výjezd bude jen jednou křižovatkou centrálně (dříve se od každého nástupiště dalo najet rovnou do silnice – pravda že ne úplně normově, nicméně to fungovalo). Po rekonstrukci autobusového nádraží přišla jiná chytrá hlava a vymyslela, že bude “taktový uzlík”, čili hezky […]

Rating: 4.0/5 (14 votes cast)


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.