Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Vyjedou vlaky na Kozí dráhu?

Tradičním zdůvodněním zastaveného provozu na trati 132 /Děčín – Oldřichov u Duchcova/ bývá špatný technický stav a absence pravidelné objednávky. Kraj tvrdí, že objednávka nebude, dokud SŽDC trať neopraví, SŽDC říká, že ji neopraví bez objednávky. Slepice nebo vejce…? Otázka je v kurníku Ústeckého kraje zavřená už (ne)hezkou řádku let. A mezitím se čím dál hlasitěji ozývají ti, kteří […]

Rating: 5.0/5 (4 votes cast)

Čím více dopravy – tím lépe?

Historicky byla dopravní infrastruktura stavbou, která lidem pomáhala. Díky dopravní infrastruktuře skončily hladomory, protože potraviny bylo možné dovézt i tam, kde nebyla úroda. Díky dopravní infrastruktuře (zejména železnici) přišel průmysl do míst, kde dosud nebyl a umožnil zaměstnat lidi dosud nezaměstnané. Mnohé kraje díky dopravní infrastruktuře získaly to, co jim chybělo, a naopak mohly prodat to, čeho měly […]

Rating: 3.3/5 (9 votes cast)

Železniční nehody

28.7. se u Mariánských Lázní stala další z mnoha železničních nehod dnešní doby. Tahle nehoda patřila jednoznačně mezi ty největší. Jelikož nejsem dopravce ale „pouhý“ speditér, nemám přístup k podrobným statistikám, které navíc české úřady velmi nerady prozrazují a tak tento článek nebude o přesných faktech, ale spíš jen úvaha k zamyšlení. Když jsem na dráze začínal, hlavní důraz byl kladen na to, […]

Rating: 5.0/5 (6 votes cast)

V australském městě Sydney otevřeli 26. 5. 2019 první linku metra

V australském městě Sydney otevřeli 26. 5. 2019 první linku metra. první linka metra je dlouhá 36 km a vede severozápadními předměstími. Linka vede ze stanice Tallawong do stanice Chastwood. Linka má 13 stanic a je plně automatizovaná. Je známá jako metro sever-západ.  Nová linka metra má 28 km tunelů. Z toho 15, 5 km je nových. Od příměstského vlaku […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Prohibice?

V poslední době médii hýbe téma povolení či nepovolení nízké hranice alkoholu pro cyklisty. Dovolím si proto osobní stručné zamyšlení – rovnou říkám, že na pivo si zajdu rád a na kole jezdím také rád. V regionu střední Moravy (a nejenom tam) se jezdí na kole do hospody od dob Rakouska – Uherska. Sám si vzpomínám z dob svého mládí […]

Rating: 5.0/5 (7 votes cast)

V hlavním městě Kataru Dauhá otevřeli 8. 5. 2019 první linku metra

V hlavním městě Kataru Dauhá otevřeli 8. 5. 2019 část první červené linky metra. Automatické metro vede ze stanice Al Qassar na severu města přes centrum města do stanice Al Wakra na jihu s budoucí odbočkou na letiště. Severojižní červená linka bude dlouhá 40 km. V plánu jsou další tři linky metra. Ve výstavbě dvě (zelená a zlatá) a prodloužení červené […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Jak IDS JMK škodí veřejné dopravě

V řadách fandů veřejné dopravy patří Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK) k těm, které se nekritizují. Vznikl na základě jistých pravidel, či možná spíše dogmat, která byla prezentována jako atributy „moderního pojetí“ hromadné dopravy. Ti, kteří se s těmito dogmaty ztotožnili, potom používají s oblibou IDS JMK jako vzor toho, jak má hromadná doprava vypadat a fungovat. […]

Rating: 2.1/5 (23 votes cast)

SŽDC: Klidná dráha, dobrá správa

S péčí řádného hospodáře usiluje Správa železniční dopravní cesty o zavedení zvláštní kategorie pro dráhy, které v rozporu se zákony dlouhodobě neudržuje a udržovat nehodlá. Plán dlouhodobých výluk není schválený Úřadem pro přístup k dopravní infrastruktuře, přesto jsou na daných tratích vydány rozkazy o výluce. Leckde doba „nutného omezení provozu“ přesahuje desetiletí. Na Ministerstvu dopravy se řadu let schází komise, která […]

Rating: 5.0/5 (7 votes cast)

V Australském městě Newcastle otevřeli 18.2.2019 nový tramvajový systém

V Australském městě Newcastle uvedli do provozu 18. 2. 2019 nový tramvajový systém. Tramvajová trať je dlouhá 2,6 km a vede z nádraží Newcastle Interchange přes centrum města do zastávky Newcastle Beach v pacifickém parku. V provozu jsou tramvaje CAF Urbos s dobíjením baterií na zastávkách. Tramvajová trať nemá trolejové vedení. V prosinci 2012 oznámila vláda Nového Jižního Walesu svůj záměr uzavřít […]

Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Já za tu nehodu nemůžu, za to může šéf, co mi špatně naplánoval směny…

Oproti roku 2018 meziročně vzrostl počet mimořádných situací, kdy strojvedoucí nějakým způsobem nedbá pokynů návěstidel, a vjede do míst, ve kterých v daný časový úsek nemá co dělat. Většina případů se naštěstí obešla bez zranění, bohužel pak ale od začátku roku máme v hlavách případy, kdy došlo ke srážce dvou vlaků. Naštěstí se nejednalo, zatím, ale jak dlouho […]

Rating: 1.7/5 (42 votes cast)

Přeshraniční výpalné a jak se mu vyhnout

Píše se rok 2019. Již je to 30 let, co můžeme svobodně cestovat do zahraničí. Přesto však mnozí z nás nemůžou, kvůli naprosto přemrštěným cenám vlakových jízdenek. Kde je problém a jak se bránit? Odpověď nabízí tento článek. Tarif NRT – zabiják mezinárodní přepravy Mnozí si tarif NRT pamatujete pod původním francouzským názvem TCV. Jedná se o základní […]

Rating: 5.0/5 (10 votes cast)

Předjarní procházka z Polné do Dobronína

Předjarní počasí láká k vycházkám, a to nejen příznivce železnic. Těm však přináší možnost prohlédnout si tělesa tratí bez jindy běžné bujné vegetace. To je zvlášť důležité v případě tratí nejen zrušených, ale i nezrušených, ve stavu podivných nekonečných a nezákonných výluk. Právě tyto bývají bujnou vegetací nejvíce pohlceny, a proto předjarní měsíce umožňují najít ve stopě těchto tratí zbytky železniční […]

Rating: 5.0/5 (7 votes cast)

Žižkov nákladové nádraží. Přežije?

Je všeobecně známo, že nákladové nádraží v Praze na Žižkově skončilo. Jediné, co se zachránilo, je unikátní budova, kterou se podařilo zachránit před demolicí prohlášením jako technickou památku. Vše ostatní však mělo zmizet, včetně tratě z Malešic. A už také mizí. Koleje kolem budovy se trhají a pozemek se připravuje na výstavbu developerského projektu. Investor ale nevěděl, jak využít […]

Rating: 3.9/5 (8 votes cast)

Malá Morávka, kopanec do zadní nápravy

Kdysi asi před deseti lety (možná dříve) kdesi kdosi řekl, že trať Bruntál – Malá Morávka má přijít ke zrušení. V rámci redukční vlny (smetla nejednu lokálku) se díky aktivnímu přístupu jednotlivců i veřejnosti udržela. Řada lidí obětovala spoustu energie (a čas, prostředky atd. leckteří to znáte), aby zůstalo zachované železniční spojení mezi Malou Morávkou a Bruntálem. Hlavní roli […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Nová vlečka v Ostrově nad Ohří

Po všech těch negativních článcích, jak nic nejde, si dovolím trochu osvěžit vzduch nevídaným úspěchem. V Ostrově nad Ohří došlo k obnovení 16 let zrušené vlečky. Vlečka je to nevelká, ale ojedinělá tím, že se jedná o obnovení více než 10 let zrušené vlečky, což je pokud vím, první takový počin vůbec. Pár nových vleček u nás vzniklo na […]

Rating: 5.0/5 (13 votes cast)


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.