Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Prohibice?

V poslední době médii hýbe téma povolení či nepovolení nízké hranice alkoholu pro cyklisty. Dovolím si proto osobní stručné zamyšlení – rovnou říkám, že na pivo si zajdu rád a na kole jezdím také rád. V regionu střední Moravy (a nejenom tam) se jezdí na kole do hospody od dob Rakouska – Uherska. Sám si vzpomínám z dob svého mládí […]

Rating: 5.0/5 (6 votes cast)

V hlavním městě Kataru Dauhá otevřeli 8. 5. 2019 první linku metra

V hlavním městě Kataru Dauhá otevřeli 8. 5. 2019 část první červené linky metra. Automatické metro vede ze stanice Al Qassar na severu města přes centrum města do stanice Al Wakra na jihu s budoucí odbočkou na letiště. Severojižní červená linka bude dlouhá 40 km. V plánu jsou další tři linky metra. Ve výstavbě dvě (zelená a zlatá) a prodloužení červené […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Jak IDS JMK škodí veřejné dopravě

V řadách fandů veřejné dopravy patří Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK) k těm, které se nekritizují. Vznikl na základě jistých pravidel, či možná spíše dogmat, která byla prezentována jako atributy „moderního pojetí“ hromadné dopravy. Ti, kteří se s těmito dogmaty ztotožnili, potom používají s oblibou IDS JMK jako vzor toho, jak má hromadná doprava vypadat a fungovat. […]

Rating: 2.3/5 (20 votes cast)

SŽDC: Klidná dráha, dobrá správa

S péčí řádného hospodáře usiluje Správa železniční dopravní cesty o zavedení zvláštní kategorie pro dráhy, které v rozporu se zákony dlouhodobě neudržuje a udržovat nehodlá. Plán dlouhodobých výluk není schválený Úřadem pro přístup k dopravní infrastruktuře, přesto jsou na daných tratích vydány rozkazy o výluce. Leckde doba „nutného omezení provozu“ přesahuje desetiletí. Na Ministerstvu dopravy se řadu let schází komise, která […]

Rating: 5.0/5 (7 votes cast)

V Australském městě Newcastle otevřeli 18.2.2019 nový tramvajový systém

V Australském městě Newcastle uvedli do provozu 18. 2. 2019 nový tramvajový systém. Tramvajová trať je dlouhá 2,6 km a vede z nádraží Newcastle Interchange přes centrum města do zastávky Newcastle Beach v pacifickém parku. V provozu jsou tramvaje CAF Urbos s dobíjením baterií na zastávkách. Tramvajová trať nemá trolejové vedení. V prosinci 2012 oznámila vláda Nového Jižního Walesu svůj záměr uzavřít […]

Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Já za tu nehodu nemůžu, za to může šéf, co mi špatně naplánoval směny…

Oproti roku 2018 meziročně vzrostl počet mimořádných situací, kdy strojvedoucí nějakým způsobem nedbá pokynů návěstidel, a vjede do míst, ve kterých v daný časový úsek nemá co dělat. Většina případů se naštěstí obešla bez zranění, bohužel pak ale od začátku roku máme v hlavách případy, kdy došlo ke srážce dvou vlaků. Naštěstí se nejednalo, zatím, ale jak dlouho […]

Rating: 1.7/5 (42 votes cast)

Přeshraniční výpalné a jak se mu vyhnout

Píše se rok 2019. Již je to 30 let, co můžeme svobodně cestovat do zahraničí. Přesto však mnozí z nás nemůžou, kvůli naprosto přemrštěným cenám vlakových jízdenek. Kde je problém a jak se bránit? Odpověď nabízí tento článek. Tarif NRT – zabiják mezinárodní přepravy Mnozí si tarif NRT pamatujete pod původním francouzským názvem TCV. Jedná se o základní […]

Rating: 5.0/5 (10 votes cast)

Předjarní procházka z Polné do Dobronína

Předjarní počasí láká k vycházkám, a to nejen příznivce železnic. Těm však přináší možnost prohlédnout si tělesa tratí bez jindy běžné bujné vegetace. To je zvlášť důležité v případě tratí nejen zrušených, ale i nezrušených, ve stavu podivných nekonečných a nezákonných výluk. Právě tyto bývají bujnou vegetací nejvíce pohlceny, a proto předjarní měsíce umožňují najít ve stopě těchto tratí zbytky železniční […]

Rating: 5.0/5 (7 votes cast)

Žižkov nákladové nádraží. Přežije?

Je všeobecně známo, že nákladové nádraží v Praze na Žižkově skončilo. Jediné, co se zachránilo, je unikátní budova, kterou se podařilo zachránit před demolicí prohlášením jako technickou památku. Vše ostatní však mělo zmizet, včetně tratě z Malešic. A už také mizí. Koleje kolem budovy se trhají a pozemek se připravuje na výstavbu developerského projektu. Investor ale nevěděl, jak využít […]

Rating: 3.9/5 (8 votes cast)

Malá Morávka, kopanec do zadní nápravy

Kdysi asi před deseti lety (možná dříve) kdesi kdosi řekl, že trať Bruntál – Malá Morávka má přijít ke zrušení. V rámci redukční vlny (smetla nejednu lokálku) se díky aktivnímu přístupu jednotlivců i veřejnosti udržela. Řada lidí obětovala spoustu energie (a čas, prostředky atd. leckteří to znáte), aby zůstalo zachované železniční spojení mezi Malou Morávkou a Bruntálem. Hlavní roli […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Nová vlečka v Ostrově nad Ohří

Po všech těch negativních článcích, jak nic nejde, si dovolím trochu osvěžit vzduch nevídaným úspěchem. V Ostrově nad Ohří došlo k obnovení 16 let zrušené vlečky. Vlečka je to nevelká, ale ojedinělá tím, že se jedná o obnovení více než 10 let zrušené vlečky, což je pokud vím, první takový počin vůbec. Pár nových vleček u nás vzniklo na […]

Rating: 5.0/5 (13 votes cast)

S „céčkovou“ Karosou dnes naposledy

Jedenáctý lednový den byl v Ostravě ve znamení loučení s Karosou C954.1360, která byla jedinou „céčkovou“ Karosou v provozu Dopravního podniku Ostrava. Pro obyčejné cestující se tak 11. den roku 2019 stává dnem, kdy je opět menší pravděpodobnost těžšího nástupu do vysokopodlažního vozu MHD. Pro fajnšmekry a šotouše to byl den tragický… Na první odpolední jízdu vozu s evidenčním číslem 6529 […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Modrá zábradlí aneb zdravý rozum na české železnici

Všichni uživatelé železnice je znají. Jsou zejména tam, kde v nedávné minulosti proběhly různé rekonstrukce, revitalizace či optimalizace. Modrá zábradlí jsou však něčím víc, než jen kontraverzním technickým prvkem – jsou symbolem vývoje české železnice poslední doby, a také ztělesněním „drážní logiky“ právě tam, kde je železnice nejvíce v kontaktu s tím vnějším, obyčejným světem. Tam, kam modrá zábradlí […]

Rating: 5.0/5 (18 votes cast)

Budapešť – metropole na Dunaji

Na přelomu listopadu a prosince 2018 jsem strávil 4 dny v Budapešti. Zajímavostí pobytu byla celodenní prohlídka města s česky hovořícím maďarským průvodcem a celodenní vstup do Szechenyiho lázní (vše již v ceně pobytu). V ceně pobytu bylo ještě ubytování se snídaní v penzionu Manzard na na Bláthy Ottó utca 21 nedaleko stanice metra M3 Népliget a autobusového nádraží. Bylo to ale bez dopravy. […]

Rating: 4.0/5 (1 vote cast)

Just in time po železnici 3

Tímto třetím dílem dokončím pojednání o mé představě systému JIT na železnici. Začnu dokončením popisu systému a skončím úvahou o její realizovatelnosti, výhodami a nevýhodami. Pokud předešlé články někomu připadly jako pohádka, tenhle bude “Star trek”. Jednou z nejdůležitějších složek systému jsou železniční vagony. Vagon se jeví u železnice jako samozřejmost, které se věnuje ta nejmenší pozornost, ale jsou to právě […]

Rating: 3.9/5 (8 votes cast)


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.