Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Novinky mezi vystřihovánkami

Nepochybně jste si nedávno všimli, že došlo k havárii stahovací stránky s papírovými modely autobusů a trolejbusů, kterou způsobila automatická aktualizace redakčního systému. Ale něco zlé dokáže být i pro něco dobré: nové funkce stahování umožňují snadno podrobněji a přehledněji členit strukturu seznamu, proto jsem se rozhodl přidat tuto informační stránečku se seznamem aktualizovaných a zcela nových modelů. Seznam je generován […]

Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Jak je to ve skutečnosti s rychlostí na regionálních železnicích?

K regionálním železnicím mají tuzemští „dopravní experti“ většinou značně rezervovaný postoj. Ten se opírá o řadu argumentů, zdánlivě logicky znějících. Zdání může ovšem klamat. Jednou z nejčastějších kritických výhrad je údajná nízká rychlost regionální železnice. Jak to tedy je doopravdy? Je regionální železnice opravdu tak pomalá? Má smysl ji zrychlovat? Před dvaceti léty jsem využíval regionální vlaky […]

Rating: 4.0/5 (4 votes cast)

Jak cestovat vlakem do zahraničí

Cestování vlakem do zahraničí je mnohem složitější než vnitrostátní. Tento přehled obsahuje výhodné mezinárodní jízdenky do sousedních zemí, a to do 2. třídy k sezení. Upozornění: některé ceny se stanovují podle aktuálního kurzu CZK – EUR, můžou se tedy v průběhu času mírně měnit. Základní rady Nikdy si nekupujte klasickou mezinárodní jízdenku. Cena se totiž stanovuje podle tarifu NRT, […]

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

V čínském městě Hefei otevřeli 26. 12. 2016 první linku metra, rok poté druhou linku

V čínském městě Hefei otevřeli 26. 12. 2016 první linku metra. Linka č. 1 se začala stavět 1. června 2012 a je dlouhá 24,6 km. Na první trase metra je 23 stanic a vede severojižním směrem. Výstavba stála cca 13 miliard juanů a 1 km trati stál v průměru 533 miliónů juanů. Rozchod kolejí je 1435 mm. Linka vede ze zastávky Heifei Railway Station […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

SŽDC chce neomezenou likvidaci lokálek

Těsně před Vánocemi požádala SŽDC nedávno vzniklý Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře o souhlas s plánem dlouhodobých výluk na devíti neprovozovaných tratích (zde a zde) s účinností od 1. 1. 2018. Podrobný seznam tratí níže. Jde o podobný princip, jako kdybyste léta chodili za školu, nenosili omluvenky, a pak chtěli po školním inspektorovi, aby vám zameškané hodiny odpustil a napsal na vysvědčení samé jedničky. To může […]

Rating: 5.0/5 (5 votes cast)

Bali – ostrov bohů 28.3.-9.4.2014

Koncem března a  začátkem dubna roku 2014 jsem navštívil indonéský ostrov Bali. Byl to zajímavý zážitek. Bali je ostrov, který má délku 150 km od západu na východ a šířku 112 km od severu na jih. Žije zde 3,6 milionů obyvatel (r. 2009). Hlavní město je Denpasar. Počet obyvatel hlavního města byl  v roce 2010 788 445. Na ostrově […]

Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Slovácký expres od deseti k pěti, aneb večer do Přerova? Na kole nebo taxíkem!

Ministerstvo dopravy se v uplynulých dvou létech rozhodlo „zasáhnout“ do zavedených rychlíků Luhačovice – Praha, lidově zvaných „Plívy“. Pravda že na nich byly řazeny nejstarší vozy řady B (řečené „koženky“) a jejich různé variace. Rychlíky „vymetaly“ na koridoru stanice nižšího řádu (Červenka, Mohelnice, Přelouč atd.), přes to všechno byly slušně obsazené. Klientelu tvořili zejména méně nároční cestující […]

Rating: 3.9/5 (21 votes cast)

Předvánoční cestování s Českými drahami do Českého Krumlova

  Den před Štědrým dnem jsem se rozhodl, že se vypravím za rodinou do Českého Krumlova, kdy k dopravě do tohoto úchvatného jihočeského města použiji našeho národního dopravce. Velice mne zajímalo, jaké služby nabízejí České dráhy po příchodu “oranžové konkurence“ na šumavské koleje. A výsledek mne více než mile překvapil… Koženkové “Béčko“ a rychle vrácené peníze Odjezd ze […]

Rating: 4.6/5 (9 votes cast)

Již týden je Šumava v oranžovozalených barvách

Soukromý dopravce GW Train Regio a. s. již týden na základě výsledků soutěže Jihočeského kraje provozuje dopravu na třech, jak se s oblibou říká, Šumavských lokálkách. Konkrétně se jedná o trasy z krajského města České Budějovice do Nového Údolí přes Český Krumlov, z Číčenic tamtéž přes Prachatice a konečně poslední je lokálka vedoucí ze Strakonic do Volar přes Vimperk. A jelikož […]

Rating: 4.1/5 (16 votes cast)

Auta a socka

Známe to asi všichni z různých diskusních fór nebo sociálních sítí. Výkřik, rozbilo se mi auto, musel jsem jet sockou, je skoro standardní. Ale položme si otázku: Co je vlastně ta socka? Kdysi dávno jeden známý ze západní Evropy říkal, že u nich po městě celý den jezdí auty nezaměstnaní, protože je to pro ně určitý druh […]

Rating: 4.6/5 (21 votes cast)

Trať Děčín – Oldřichov u Duchcova, aneb Kozina

Již několik desítek let je v Evropě trend přecházení z železniční dopravy na silniční. Tomuto trendu padly za oběť desítky tisíc kilometrů železnic po celé Evropě. Jedinou zemí, které se tento trend dotkl jen okrajově bylo Československo (když nebudeme počítat malinké státečky se zanedbatelnou nebo žádnou železniční sítí, ani „širokorozchodné“ postsovětské státy). Ano v Čechách, ani zatím na Slovensku, doposud […]

Rating: 3.6/5 (10 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Rok 2016 – kostky jsou vrženy: Projekt „Rekonstrukce žst. Přerov II. stavba“ je dokončen a předložen k posouzení Centrální komisi Ministerstva dopravy. Bylo zřejmé, že po personální změně ve vedení Stavební správy východ má záměr zastávky oficiální nepodporu ze strany SŽDC, a tato „nepodpora“ zcela jasně vyplývala ze závěrečného materiálu, který byl předložený centrální komisi MDČR. Co bylo […]

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Nápad na stavbu nových železničních zastávek v Přerově je poměrně staršího data. První myšlenky se objevily spolehlivě už před rokem 1989 (snad už v 70. létech minulého století), tehdy však byla šance na jejich realizaci minimální. Bylo to v podstatě i oprávněné, protože nejvhodnější možnou lokalitou (Předmostí) procházel první hlavní tah na Ostravu, tou dobou extrémně zatížený nákladní dopravou z Ostravska […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Proč je železnice na Přerovsku odsouzena k úpadku?

Několik uplynulých let se intenzivně zabývám železniční osobní dopravou na Přerovsku, kde jsem se narodil a řadu let zde žiju. Téma je to velmi zajímavé, protože mj. odkrývá problematiku, o níž se téměř nikde nemluví. Je to problematika schopnosti hlavních konvenčních železničních tratí řešit dopravní obsluhu regionů. Nejdříve je třeba si říct, že hlavní železniční tratě v optimálním […]

Rating: 5.0/5 (4 votes cast)

Přeprava jízdních kol po železnici

Po české železnici se přepravuje stále více cyklistů. Kombinace kola a vlaku má značné množství výhod, oba dopravní prostředky se ideálně doplňují. Na kole lze dojet na kratší vzdálenost téměř všude, včetně center měst, chráněných oblastí nebo lesních pěšin – tam má kolo daleko větší dosah než auto. To co mu chybí je schopnost jízdy vyšší […]

Rating: 4.5/5 (2 votes cast)


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.