Pro plnou funkčnost těchto stránek, stejně jako Interaktivních plánů dopravy, je potřeba mít zaplý JavaScript!

Z dopravního dění

Další snaha SŽ(DC) o likvidaci lokálek?

Jak je už dobrým úřednickým zvykem (a obzvlášť na dráze), problémy se rády řeší způsobem: zrušme zdroj problému a bude po problému. Takhle stručně by se dal shrnout poslední návrh SŽ(DC), jak řešit nehody na lokálkách. Přitom lokálky nejsou zdaleka největším „zdrojem“ nehod na železnici. Naprostá většina nehod připadá na zabezpečené tratě. Absolutně největší procento nehod (kromě […]

Rating: 4.5/5 (2 votes cast)

Znovuzrození DW

Vážení čtenáři Dopravního webu, dovoluji si Vám oznámit, že vlivem posledních událostí na tomto webu, které vedly k totálnímu úpadku tohoto média způsobené nedostatkem času původních majitelů a adminů, přebírám spolu s dalšími spolupracovníky tento web. Jako spoluzakladatel DW mi není jeho osud úplně lhostejný. V minulosti jsem z tohoto webu pro nedostatek času odešel a vzdal se veškerých administrátorských i jiných […]

Rating: 5.0/5 (5 votes cast)

Sezónní vlaky k moři

V úterý 30. června vypravila společnost RegioJet první sezónní vlak z Prahy do chorvatské Rijeky. Jednalo se o naprosto nečekaný a převratný tah, který málokdo čekal, avšak už nyní se ukázal jako úspěšný. Uprostřed koronavirové krize, kdy docházelo k zavírání hranic mezi jednotlivými státy, oznámil Radim Jančura start vlaku z Prahy do chorvatské Rijeky. Mnoho skeptiků předpokládalo neúspěch a nezájem, ale nestalo […]

Rating: 4.8/5 (5 votes cast)

V ekvádorském městě Cuenca otevřeli 25. 5. 2020 nový tramvajový systém

V ekvádorském městě Cuenca otevřeli 25. 5. 2020 nový tramvajový systém. Cuenca tramvaj je největší systém veřejné dopravy v tomto městě a první moderní tramvaje v Ekvádoru. Bude přepravovat přibližně 120 000 cestujících denně a 39 milionů ročně. Začíná svou trasu na jihu města, poblíž silnice do sektoru Baños, sektoru Control Sur, a končí na severu, v sektoru průmyslového parku. Počáteční rozpočet tramvaje Cuenca činil přibližně 232 […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

ČT zprávy dobré správy

Poslední květnovou neděli odvysílala Česká televize v hlavních zprávách reportáž na téma rušení lokálních tratí. Podstatou sdělení bylo, že ve vzduchu visí nový zákon, který umožní vybrané lokálky snáze zlikvidovat. Tedy pardon, zakonzervovat do podoby cyklostezky. Hlavní roli opuštěné odepsané tratě si zahrála Kozí dráha jako nadšená čekatelka na svou asfaltovou budoucnost. Slušná veřejnoprávní komedie státní […]

Rating: 4.2/5 (10 votes cast)

V Čínském městě Tchien-šuej (Tianshui) otevřeli 1. 5. 2020 nový tramvajový systém

V Čínském městě Tchien-šuej (Tianshui) otevřeli 1. 5. 2020 nový tramvajový systém. První úsek vede ze zastávky Wulpu do zastávky Tianshui Railway Station a jeho délka je 12,9 km. Na trati je 12 zastávek. Tramvajový systém nemá trolejové vedení. Tramvaje se dobíjejí z troleje na zastávkách. Více zde (česky): http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2020/5/4/tramvajov-boom-v-n-pokrauje-oteven-byl-nov-provoz-s-eskou-stopou https://en.wikipedia.org/wiki/Tianshui_Tram (Anglicky) https://www.railwaygazette.com/light-rail-and-tram/tianshui-tramway-opened/56423.article (Anglicky). V provozu je zatím jedna […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Správa železnic vlaky na Kozí dráhu nepustí

Správa železnic zamítla objednávku KPT rail na letošní letní provoz vlaků Kozí dráze. A nikoliv proto, že by v souvislosti s koronavirem odložila termín objednaných jízd na dobu, kdy nastane zvýšený zájem o tuzemské turistické destinace… V souvislosti s jarní údržbou úseku Teplice Lesní brána – Krupka/Telnice opakovaně prohlašovali v médiích zástupci Správy železnic, že zákonnou povinnost, kterou po několikaleté přestávce plní, […]

Rating: 4.4/5 (11 votes cast)

Lokálky a autonomní auta

Včera (vztaženo k napsání tohoto článku, ne k vydání) jsem absolvoval jednu z mnoha cest do Vidnavy. Tato cesta byla ale výjimečná tím, že jsem ji poprvé absolvoval autem, protože nás jelo mnoho. Cestoval jsem s kolegy, kteří dělají v nákladní dopravě jiné věci než já, abychom dohodli a naplánovali konečný stav věci. Špatná zpráva pro likvidátory lokálek je, že jsme […]

Rating: 5.0/5 (3 votes cast)

Drážní cyklostezky

V poslední době stále oblíbenější téma mnohých – náhrada železniční tratě cyklostezkou. V minulých letech u nás několik „drážních“ cyklostezek vzniklo, a od doby jejich výstavby uplynulo dost času na to, abychom byli schopni hodnotit. Tento článek nemá ambici dokumentovat jednotlivé drážní cyklostezky ani zevrubně analyzovat jejich klady a zápory. Nakonec téměř každý má k dispozici kolo (v turistických oblastech není problém […]

Rating: 4.6/5 (9 votes cast)

Jak nechápeme plánování hromadné dopravy

S různými odborníky či šotouši-odporníky jsem absolvoval mnoho debat. Je zřejmé, že jsme si v mnohém nerozuměli. Tato neshoda nebyla založena jen na dílčích věcech, týkajících se konkrétního regionu nebo trati. Je zřejmé, že se na veřejnou dopravu jako celek díváme zcela jinak, úplně jinak chápeme to, kdo je cestující, jak k němu máme přistupovat, ale také […]

Rating: 3.3/5 (24 votes cast)

Mauricius – zelený ostrov

Od 3. 2. 2016 do 14. 2. 2016 jsem navštívil Mauricius. Mauricius je ostrovní stát v Indickém oceánu asi 900 km východně od Madagaskaru. Tvoří jej stejnojmenný ostrov vulkanického původu o rozloze 1 865 km2 s pobřežím dlouhým 330 km, které je téměř kompletně obklopeno korálovým útesem, ostrov Rodrigues o rozloze 108 km2, vzdálený 560 km severovýchodně od hlavního ostrova a několik menších ostrovů. […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Výluka na Kozí dráze, pravda nebo vyšší zájem?

  Je zajímavé, že pokud dopravce projeví zájem provozovat drážní dopravu na trati z Děčína do Oldřichova u Duchcova, vždy se najde „dobrá duše“, která se snaží záměr překazit. Správě železniční dopravní cesty, jakožto správci infrastruktury v majetku státu, ani nedochází, že Zákonem č. 266/1994 Sb., O drahách je jasně definováno, že provozovatel dráhy má za povinnost dráhu udržovat provozuschopnou. […]

Rating: 4.6/5 (9 votes cast)

Kozí dráha: dobrá správa a propaganda

V úterý 22. října vyšel na serveru Idnes.cz článek Pusťte na Kozí dráhu cyklisty, žádají města. O vlaky tu zájem nemají. Jde o ukázkový příklad mediální manipulace využívající propagandistických technik. Jakým zájmům propaganda slouží je z titulku zřetelné. A jaká je skutečnost…? Článek vyšel den poté, co dopravce KPT Rail telefonicky urgoval reakci SŽDC a Ústeckého kraje na ohlášený záměr provozovat […]

Rating: 5.0/5 (10 votes cast)

Probouzení Vidnavy

Trať Velká Kraš – Vidnava je jednou z tratí, kterou chce MD a potažmo SŽDC zrušit, protože ji považuje za nepotřebnou. Místní obce (zejména město Vidnava) však srdnatě bojují za její záchranu, přestože na veřejnost prosákla fáma, že o trať nestojí. Tato fáma vznikla poté, co SŽDC nabídlo obcím převod tratě za tak nevýhodných podmínek, že by to přijal […]

Rating: 4.0/5 (4 votes cast)

V Polské Varšavě otevřeli 15. 9. 2019 nový úsek druhé linky metra

V Polské Varšavě otevřeli 15. 9. 2019 nový úsek druhé linky metra. Linka metra M2 byla prodloužena o 3, 1 km ze stanice Dworzec Wileński do stanice Trocka. Na novém úseku jsou tři stanice: Swedzka, Targówek Miezskaniowy a Trocka. Plánek sítě Varšavské kolejové dopravy je zde: Projeďte se celou trasou druhé linky metra ze stanice Rondo Daszyńskiego do stanice […]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)


© dopravni.net

MAPA ROKU
Ocenění a značka kvality interaktivních plánů od Kartografické společnosti ČR.




Copyright © 2016 SmartGIS s.r.o.